(FORUM) BPM Eastern Europe 2017

Completați pentru descărcarea Prezentării

Fields marked with an * are required

Thank you! You will receive a copy by email soon.

Consultanții și practicienii din domeniul managementului proceselor de afaceri (BPM) din România s-au întâlnit pe 26 septembrie la forumul BPM Europa de Est organizat de Agora în parteneriat cu Ensight Management Consulting.

Dintre temele discutate amintim: Bune practici (exemple) și provocări în proiectele de BPM, studiul BPM România realizat de Ensight și soluții tehnologice de ultimă generație pentru automatizarea proceselor de afaceri. Invitații au mai fost interesați și de automatizarea și robotizarea proceselor (RPA) dar și de inteligența artificială în gestionarea datelor și proceselor de afaceri.

Ileana Ionescu, Principal la Ensight Management Consulting, liderul pieței românești de consultanță în management, a declarat în cadrul evenimentului faptul că ’’Din perspectiva Ensight, BPM este o filosofie, este un element care trebuie să intre în codul genetic al unei companii și nu se rezumă numai la un sistem de management sau la un sistem tehnologic. Aceste aspecte au fost evidențiate și de rezultatele studiului BPM realizat de Ensight Management Consulting în România.’’

Tot din studiu a împărtășit și Ion Ghimbovschi, Manager la aceeași firmă de consultanță: Problema este că sistemul BPM de obicei este văzut ca un mecanism simplu, ca ceva mecanic. Ai definit o hartă de proces, ai dezvoltat niște sisteme informatice și apoi totul merge de la sine. Foarte mulți ignoră faptul că elementul care pune totul în mișcare sunt oamenii, simpli angajați. Dacă nu reușesti să-i mobilizezi pe acei oameni să înțeleagă, să creadă în acele procese, proiectul e sortit eșecului pentru că mai devreme sau mai târziu vor sabota sistemul, vor încerca să revină la starea lor anterioară de echilibru și practic, în loc să ai un beneficiu pe termen lung, un beneficiu susținut, vei avea o cheltuială care se va arăta în bilanț.’’

Ion Ghimbovschi a evidențiat și o soluție la aceste probleme:’’Practic, în aceste cazuri este foarte important să avem un management al schimbării foarte bine pus la punct ca să genereze un nivel suficient de comunicare și interacțiune cu angajații. Obiectivul este de a reduce tensiunile și fricile care însoțesc orice schimbare a modului de lucru, pentru ca ei să știe că da, e ok ce se întâmplă. Un alt aspect important este să existe monitorizarea constantă a performanței proceselor și conexiune între indicatorii monitorizați și sistemul de evaluare a angajaților. Acest lucru este necesar dacă vrei ca oamenii să se comporte într-un mod care ajută procesul și nu invers. Însă un studiu Ensight arăta că doar 30% dintre companii au sistemul de evaluare a performanței personalului aliniat la sistemul BPM. În aceste condiții este normal să ai divergențe între ce vrei să obții și ce se întâmplă în realitate.’

***

Ensight Management Consulting este liderul pieței românești de consultanță în management, raportat la cifra de afaceri și numărul de consultanți, și partener fondator al Nextcontinent, o rețea de firme de consultanță afiliate cu 35 de birouri în 29 de țări și o echipă de 1,100 de consultanți. De la înființarea sa în anul 2000, Ensight a evoluat continuu, dezvoltând un portofoliu complex de servicii de consultanță pentru următoarele arii de activitate: strategie, operațiuni, financiar, resurse umane și tehnologie, oferind astfel soluții integrate de consultanță și răspunzând nevoilor din ce în ce mai complexe ale companiilor.

  • (FORUM) BPM Eastern Europe 2017
  • (FORUM) BPM Eastern Europe 2017
  • (FORUM) BPM Eastern Europe 2017
  • (FORUM) BPM Eastern Europe 2017