Cum va evolua marketingul în retailul românesc în era Big Data?

Datele sunt vitale pentru brandurile care vor să rămână relevante pentru consumatori, companiile trebuie să își schimbe abordarea și să migreze spre marketing personalizat, iar departamentul de marketing trebuie să treacă printr-o reorganizare și să recruteze specialiști în IT. Sunt câteva dintre concluziile studiului The Data Rush, realizat de compania de consultanță de managament Ensight Managament Consulting. Robert Maxim, Founding Partner Ensight Management Consulting, a răspuns întrebărilor wall-street.ro privind evoluția marketingului în industria românească de retail în era big data.

Wall-Street.ro: Cât de des apelează retailerii la servicii de management? În cadrul Ensight Management, cât de ofertantă este industria de retail?

Din experiența noastră, mulți dintre retaileri apelează la servicii de consultanță, având un așa numit „consultant al casei”. Însă putem observa fluctuații în frecvența, natura și amploarea cererilor de servicii în funcție de ciclurile economice, situația generală a economiei țării și stadiul de dezvoltare al companiilor. Ensight are o experiență lungă de parteneriate cu clienți din industria de retail, atât cu retaileri internaționali, cât și cu retaileri locali.

Wall-Street.ro: Cum s-au schimbat solicitările retailerilor în ceea ce privește serviciile de management de-a lungul ultimilor ani?

Dacă în anii precedenți observam o cerere mai mare de proiecte din zona operațiunilor, acum se poate observa o trecere către proiecte de transformare, de nivel strategic, precum și un interes crescut către zona de digitalizare și automatizare (de exemplu, proiecte pe RPA – Robotic Process Automation).

Parcurge interviul integral aici: