Robert Maxim, speaker la Zilele BIZ

Pe 15 noiembrie 2018, Robert Maxim, Founding Partner Ensight Management Consulting, a fost speaker în cadrul evenimentului Zilele Biz – Media&Marketing. Robert Maxim a prezentat concluziile studiului THE DATA RUSH, cercetare calitativă la nivel european cu privire la digitalizare și evoluția funcției de marketing realizată în parteneriat cu rețeaua de firme de consultanță NextContinent.

17 directori de marketing de la firme de top și alți lideri din industria de retail și produse de larg consum din Europa au răspuns la o serie de întrebări cantitative și calitative:

  • Care este nivelul actual de digitalizare în retailul european și ce investiții se vor face în următoarea perioadă?
  • Cum sunt afectați specialiștii de marketing de digitalizare și sistemele de date și care sunt așteptările acestora pentru viitor?
  • Cum va evolua funcția de marketing în sectorul de retail?

Câteva dintre concluziile studiului:

  1. Este clar că pentru a rămane competitivi este necesară o schimbare de abordare, strategia “de la unul la mulți” trebuie înlocuită cu marketing personalizat.
  2. Este nevoie de schimbări reale în interiorul organizațiilor astfel încât acestea să devină cu adevărat centrate pe client.
  3. În acest moment companiile trebuie să își pună următoarea întrebare: Cine va conduce departamentul de marketing, specialistul de marketing sau “tocilarul” IT?
  4. Este necesară o schimbare de mentalitate, greșelile nu mai trebuie privite ca un eșec, ci ca parte a drumului către succes.
  5. În acest moment, comoditatea nu mai este permisă, organizațiile care nu se adaptează la ultimele trenduri vor avea un lifespan limitat.
  6. Să nu uităm de persoanele din spatele datelor, cu alte cuvinte în acest moment este “cool” să fim “digital”, însă fără persoanele potrivite în spatele scenei poate fi doar un proces scump.

Dacă doriți studiul integral, vă rugăm să ne scrieți.